Gmail obcina wiadomość z szablonem e-mail

Spotkaliście się z niechcianym zachowaniem wiadomości e-mail w Gmail, czyli obcięcie po 2-3 sekcjach całej treści i przeniesienie jej po kliknięciu w link.

Szablony e-mail to praktycznie czysty kod HTML wraz ze stylami CSS dodanymi jako inline. Oznaczenie inline określa sposób dodawania wspomnianego kodu CSS w jednym pliku nad główną częścią treści.

Technika ta odpowiada za to, że przed wyświetleniem głównej treści wiadomości e-mail zostaje ostylowana. Zabezpiecza to brak dziwnego przejścia, gdy użytkownik zacznie przeglądać dane sekcje wiadomości. Pierwsze wrażenie dla potencjalnego klienta jest przecież najważniejsze.

Dodatkowym aspektem, który już nie zależy od twórców szablonów, jest jego uzupełnienie. Jeżeli tworzymy 21 sekcji szablonu, to nie trzeba ich wszystkich uzupełnić i wysłać. Klient powinien wybrać odpowiednie sekcje do danej kampanii, zalecamy od 4 do maksymalnie 6 elementów głównych. 

Zbyt duża ilość nie skupi użytkownika na elementach dla nas ważnych. Przykład dla sklepu internetowego to sekcja bannerów z promocją i 3-4 sekcje z produktami oraz sekcja z call to action, aby wywołać reakcje.

Gmail zwija treść, dlaczego i jaki ma to cel.

Gdy Gmail zwija wiadomość, zwija również kod śledzenia, który jest utworzony przez konto z którego śledzimy analitykę. Aby mieć pewność, że wszystkie otwarcia są śledzone, a cała zawartość Twojej kampanii nie jest ukryta za linkiem, ważne jest, aby Twoja wiadomość była mniejsza niż 102KB.

Kiedy Twój email jest wysyłany do subskrybentów, jego treść zostanie wysłana tylko raz, więc zwinięcie nie powinno się pojawić. W celach testowych możesz jednak zmienić temat lub usunąć poprzednie emaile testowe w swojej skrzynce odbiorczej, a następnie ponownie wysłać email testowy. Klika wiadomości testowych będzie zwijane jeśli jest to ciąg tego samego wątku, Gmail automatycznie łączy te same wiadomości i odpowiedzi dla porządku.

Treść mogła zostać dodana poprzez wklejenie z witryny internetowej lub programu do edycji tekstu. Jeśli wkleiłeś treść z zewnętrznego źródła, takiego jak Twój blog lub program do przetwarzania tekstu, Word, to możliwe, że dodatkowy, ukryty kod formatujący został dodany do kodu kampanii. Aby uniknąć przypadkowego dodania tego dodatkowego kodu, użyj Wklej jako zwykłego tekstu lub Wklej z opcji Rich Text Editor podczas dodawania treści do swojej kampanii. Na komputerach z Windows można jeszcze skopiować treść do notatnika i dopiero do wiadomości szablonu e-mail.

Jeśli powyższe opcje nie wydają się być przyczyną zwiniętej wiadomości e-mail, to prawdopodobnie Twoja kampania ma po prostu dużo treści lub kodu w szablonie. Zrezygnuj z wielu sekcji i wyślij testowo tylko 1-2 sekcje jako testowe. Jesteśmy pewni, że problem powinien zostać rozwiązany. Niestety szablony wiadomości ładnie wyglądające i responsywne muszą mieć dużo kodu w e-mail.

Sprawdź nasz konfigurator wiadomości e-mail i newsletter.